tisdag 9 december 2008

Är du kär i Tomas di Leva?

Sa Lotta Bromé till kvinnan ”vad hon nu heter men hon är från Iran och bor i Rinkeby” som utpekas som hans flickvän i ”Se och Hör”. Hon ”vad hon nu heter” turnérar tillsammans med nån annan och har en show som heter ”Alfahonor”. Alltså får jag också ställa mig den frågan och precis som ”vad hon nu heter men hon är från Iran och bor i Rinkeby” blir mitt diplomatiska svar att alla måste vara lite kära i Tomas. Sen spelar den korkade människan (Bromé alltså) en skiva med Ulf Lundell – och honom kan väl ingen vara kär i! Vi går och går och går som vanligt här i Sopot. Fast det kostar 12 zt att åka taxi, alltså 30 kronor. Och vi äter och äter och äter och dricker och dricker – nästan gratis. Idag sov jag till 07.55! och nu ska vi sova middag. Vi ska nog ha en vecka semester här igen – i mars tror vi. TL har brutit av en tand och behöver en ny.

Nu har vi sovit - det vill säga jag. TL vilar sig mellan Kungen-omgångarna och nu ska vi gå till "Käftis". Sen ska vi äta nåt gott igen, och skämmas. Igår åt vi XL Barbecue ribs med klyftpotatis, blandad sallad, vitlöksbröd occ varsin halvliter öl + jätteportioner glass till efterrätt. Priset? Med rikligt med dricks 150 zt dvs 391.50 sek! C U