lördag 5 december 2009

Så här lång tid kan det alltså ta

mellan mina inlägg. Horribelt! Det är så in i h-vete mycket jag ska göra att jag inte ens hinner tänka "privat" - tänker bara när jag jobbar (24/7). Jag har i alla fall lärt mig att bokstavera på ett nytt sätt. Se här bara: P som i Passopp, R som i Restid I = Iproppad O = Omöjligt R = Ryggläge I = Inarbetad T = Teatralisk E =Esse
R = Rabalder A = Arbete = P R I O R I T E R A. Ett helt vanligt ord som vi använder i svenska språket och som betyder att jag städar, tvättar, plockar ihop, handlar mat, kastar sopor, åker bil, jobbar som vanligt, tömmer kattlådan och ställer tillbaka den på sin plats, betalar räkningar, håller reda på kvitton, löser konflikter, ser till så de inte uppstår, ser till så att det finns nya kläder vid behov, bakar samt har ett rikt fritidsliv. Det är att prioritera det! Nu är två timmars pyssel till ända, det brinner i vedspisen sedan länge och det är varmt och skönt inne.Jag ska strax väcka min man och ge honom risgrynsgröt. Ska bara andas lite först...

Inga kommentarer: