söndag 18 juli 2010

Global uppvärmning?


Tjat tjat tjat om global uppvärmning. Pratade med en mycket god vän i telefon igår och han uppmanade mig att kommentera detta eviga tjat. Och visst har han rätt. Om det nu är den varmaste sommaren på 150 år - vad har vi haft i mellantiden då? Global nedkylning. DET tjatas det minsann inte om. Jag tycker inte om kyla. Vi som bor på landet både här och där har helt enkelt myggdörrar och myggfönster och har öppet runt om. Så klart, lite varmt är det ju men borta-hemma finns det ett svalt och skönt badrum med en iskall dusch för den som så önskar. Hemma-hemma har vi både dammen och Gruvsjön att svalka sin överhettade lekamen i. En ljuvlig känsla att tyngdlöst glida ut i det mörka svala vattnet (och samtidigt slåss med knott!). Det har nu varit så varmt att Smeden har badat två gånger det här årtusendet - och bägge gångerna var samma vecka. Han har dragit på sig en rejäl förkylning och hostar och hackar nästan hela tiden. Men klagar gör han inte. Ni som lider av hettan kan bara tänka ett halvår framåt i tiden - då är nog minus trettio igen!

Idag ska jag vara på Sommarkaféet, det är så himla kul må ni tro. Smeden ska fixa kontakten på husvagnen så Moa kan sova tryggt igen :) I morgon åker vi bort-hem och vidare till Svanberga för en stunds trevlig samvaro. På kvällen besök hos M&M tror vi...På Tisdag jobb, jobb, jobb och besök hos Mona, onsdag jobb och möte med en överläkare i Stökholm på kvällen, torsdag jobb och hälsa på Lort & Kutta (oj förlåt! Kurt och Lotta menar jag :) Fredag ett hembesök i Märsta och på kvällen Kubbspel vid bystugan hemma-hemma. Nu jäklar ska vi regler som fungerar. dvs så att jag vinner! Är det någon jag har glömt under veckan nu? Hör av er i så fall...

Inga kommentarer: