tisdag 3 maj 2011

Videobloggarna

får pris som "Månadens höjdpunkt". Det är ett elände att vara i Edsbro med dålig uppkoppling men när man kommer hem får man å andra sidan en riktig högtidsstund. Lättlagad mat, ett gott rödvin och så - alla bloggarna man missat :) Det som är tråkigt är att man missar livesändningarna också :( Men igår fick vi höra den korta och kärnfulla melodin om Yrrol och hans pinne som har kalas. Kalas!

Just nu faller snön och det är vitt på plana ytor - typ hustak, bilar, gräsmattor och liknande. Dock inte på vägbanan - än. Om bara en liten stund ska jag ta bilen och köra till Borlänge själv - första gången sedan före jul som jag kör längre än en kilometer tror jag. Och då snöar det! Typiskt. Ni kan aldrig tro hur mycket jag ser fram emot ett sommarlov- har inte väntat så mycket sedan 1971. När skolorna stänger - inga fler skolutredningar förrän till hösten. Nu har jag i stort sett varje minut inbokad. När jag inte testar någon så ringer jag nå'n anhörig eller skriver utlåtanden eller är på återgivning. Jobbet är kul men snart behöver jag andas lite. Och flytta klart! Vi hinner aldrig ner i källaren eller ut i garaget så där är det fortfarande kaos och vi har ingen aaaaning om var vi ska ställa kylskåpet med ismaskin - i köket får det då inte plats. Ett skapat behov - ismaskin - påminner om hockey. Snart börjar det...............

Inga kommentarer: