måndag 14 november 2011

Komparera slö

och du får slöar och slöast. Och det är jag. Slö som sjutton. Har bara skrivit ett utlåtande i helgen till exempel. Ja, egentligen var det bara ett halvt men jag fick skriva det två gånger eftersom Bill Gates på nåt märkligt sätt raderade det när jag var klar. Annars var vi bara till bystugan och fixade inför julmarknaden den 10 december (välkomna ska ni vara) på lördagen. TL åkte och fixade med snöskopan på eftermiddagen och jag fick vara hemma och lyssna på en liten färdskrivar-GPS som sa "pip...pip...pip...pip" - i 5 timmar! Jag trodde jag skulle bli tokig. Och visst ja - vi jobbade ju lite på söndag morgon också, på kontoret. Fixade med papper en stund innan jag plockade fram julsakerna på Loppisen där jag och Inga-Britt hade en trevlig eftermiddag sen. Fick besök av Gunsi och Stella så vi käkade på pizzerian, snabbt hem för där väntade mer besök. Moa och Per den här gången. Alltid lika trevligt att umgås med människor man trivs med. Sen kom Sanna och vi lade de sista planerna inför lördagens årliga Stikofest. Så roooligt det ska bli. Ja så där är det man är slö. Sen såg vi bara på Filip och Fredrik innan Maja tjatade oss i säng. Hon är verkligen kvällstrött - och morgontrött. De sover än, både hon och hennes människa. Vi ses när vi hörs - eller tvärtom :)

Inga kommentarer: