fredag 1 oktober 2010

Altruistisk - vem? Inte jag i alla fall!

Altruism är nån sort snällhet - att man gör saker för andra utan att få ut nåt av det för egen del. Vilket skitprat - eller pisspreik som man säger på andra sidan kölen. INGEN gör något utan att få ut något av det. Om ingen läste det jag skrev skulle jag fortsätta då? Kanske? Jag tycker att tankarna blir klarare om man sätter dem på pränt. Men jag skulle nog sluta snart om jag inte fick någon feed-back alls. Så läs på bara. Byalagets blogg är mycket populär men kommer kanske ändå att gå i graven på grund av tjafs, gnäll och just skitprat. Men den här är min egen och här skriver jag vad jag vill.
  • Jag vill vara med i ett jaktlag till exempel! Inte jaga bara bestämma vad alla andra ska göra och NÄR...
  • Jag tycker att demokrati är när allas röst och åsikter är lika värda!
  • Jag tycker att griniga, småaktiga gubbar är dryga
  • Jag vill inte ha någon liten "påve" som ska godkänna allt jag gör. Jag är för helvete VD i ett ganska stort företag och klarar mig på egen hand!!!
Så, nu känns det bättre igen :) Och visst skulle det vara kul att sitta med Sanna på pass när det drar ihop sig. Passet är fint, eller hur?

Inga kommentarer: