tisdag 12 oktober 2010

Jag har legat av mig lite

och håller allt för mycket surr inne i huvudet i stället för att skriva av mig. Undra på att tankarna "sticka som retade bin" som Dan Andersson skrev i sina Svarta ballader. Jag har minsann inga svarta ballader, mina är regnbågsfärgade men jag borde ändå tömma huvudet oftare. Nu finns det ju en del som tycker att mitt huvud redan är tomt men så är det alltså inte. Det finns mycket skit där som behöver ut :) Elaka tankar och snälla, ljusa minnen och mörka, negativa framtidstankar och en positiv hoppfull förväntan på vad som komma skall. Vi kan ju ändå inte göra något åt vissa grundläggande fakta i livet. Bara gilla läget. Som att efter vår kommer sommar och sedan höst och vinter. Gilla läget bara. Och att det enda man vet om ägodelar är att de kommer att gå sönder - frågan är bara när? Samt det faktum att så fort vi fötts vet vi med säkerhet att vi också ska dö. Man kan bara hoppas att Nornorna har klippt en lång och inte så trasslig livstråd åt oss. Men vi kan inte göra så mycket om det är en riktig härva heller. Gilla läget bara och göra det bästa möjliga av varje dag och varje situation. Inte älta, inte grubbla bara planera och tänka efter lite försikigt och GILLA LÄGET!

Inga kommentarer: