måndag 2 april 2012

Skyldig!

Det är lika bra att jag erkänner på en gång. Jag är skyldig. Det var jag. Jag som lovade att inte få kvalseriefeber, som sa att jag skulle skita i hur det gick på hockeyn i år. Nu sitter vi där som små Shih Tzuer och väntar på belöning. Dom har förtjänat det - inte vi. Jag som ljög till exempel. Men jag står fast vid att vi inte har nåt i Elitserien att göra, men vem har det då? Pengar löser många problem och då kan men köpa "riktiga" spelare som fortfarande ska göra sina bästa matcher. Man slipper köpa föredettingar där bäst-före datum har gått ut, de som redan har nått toppen och är på väg nedåt. Som är slitna och sköra och blir bänkade av läkare om och om igen. Ja, jag är skyldig till att önska att vi vinner. Intervjun med Bergenström efter matchen är för underbar. Han gråter en skvätt och hittar inte ord (ett tag trodde jag att det var Conny Strömberg som blev intervjuad). En riktigt hjälte Jensa - och Erik Hanses ska man bara inte tala om.

Vi har som sagt inget i ES att göra och det har nu för tiden inte Djurgården heller! Minns att det var vi som sänkte Djurgår'n! Sha la la la... Hoppas att det tänker spela alla sina hemmamatcher med bara medlemmar på läktaren. Hovet kommer att eka ödsligt ganska snart. Varmt välkomna till Allsvenskan ska ni vara DIF. Men lämna era ap-supportrar på fotbollsplanen innan ni reser ut i landet. Tänk att era spelare måste ha polisbevakning på träningar mot egna supportrar. Stackars er. Vi, VI ÄLSKAR LEKSAND. Och nu är det bara två matcher kvar...

Inga kommentarer: