söndag 28 september 2008

Jag har löst mitt problem!

Tack Kitty - det var från dig som jag fick idén! Jag ska bara åka och handla och köpa mig en sån här:

Tänk att få ha denna fantastiska överdel att bära allas sorger och bekymmer på! Å andra sidan skulle man kunna skita i det också... men inte jag inte...Och vem hjälper det då? Just nu är jag som Martin Luther King eller Abborna " I have a dream..." som ser ut ungefär så här: Alla i min närmaste omgivning pratar direkt till varandra, och då menar jag pratar -inte gnäller, skäller eller bråkar, man hjälper varandra med att lösa praktiska problem och alla lär sig att ta ansvar för sitt eget välmående - utan att skylla på någon annan eller sitta och vänta på att allt ska ordna sig, men eftersom inget händer omedlbart så måste man göra något med tiden under tiden och då blir alla plötsligt väldigt hjälpsamma och en dag upptäcker jag plötsligt att både gården och huset är ordentligt städade, veden är huggen och travad och alla står i kö för att hjälpa TL som genom ett trollslag har förvandlats till en man som kan ta emot hjälp utan att vara grinig och gnälla på mig. Han löser också sina problem utan att gå genom mig alls...Och nu vaknar jag! Ja det är bara att säga som Maggan i Snobben: "Se dig omkring, ser du världen runt dig - ser du nån annan värld än den? Nehej - men för fan lev i den du har då!" det gäller väl mig också så snälla snälla tala om var man kan köpa tröjan på bilden!