tisdag 30 september 2008

Såsom en tunn tunn skiva vattenkastanj

krispig, spröd och läcker var luften denna morgon. -3,1 grader och helt ljuuuuvligt ute (när man inte behöver skrapa rutor). Efter bara ett par timmar hade luften förändrats så att den bäst går att jämföra med en bit ljummen Noblesse - man anar krispigheten men den är lite seg men god och man vet att bara lite kyla gör den så där spröd igen. Promenerade med det lilla "Sör vässet" i en timme. Tittade på färger, kände doften från nåt som jag känner igen från örtte - undrar vad det är? Gick hem och jobbade intensivt en stund, vilade och jobbade igen. Det behövde jag verkligen! Nu ska vi strax åka och hämta en låda med fuchsior (?) som jag fått av min svägerska. Ska försöka att övervintra dem i källaren och ta fram dem när det blir vår igen... Vår *drömmer* tänk en härlig majkväll när göken gal som tokig. Snart är vi där! Ska bara njuta av höst, advent, jul och vinter först. Jag tror tammefaan att jag ska köpa skidor... LÅS IN MIG