onsdag 19 augusti 2009

"Jag tror jag tänker på saft"

var Dilledors något förvirrade svar på frågan "Vad gör du?" när jag kom hem. Han har arbetat sin första dag på länge och hade somnat förstås. (och har inte vaknat än) Om det fanns ett SM i att prata i sömnen skulle han helt klart vara i finalen! Och "Stand-up sömngångar-SM" skulle han också ha stora chanser att vinna. Eller vad sägs om att klä av sig helt naken och gå ut på en åker och sova i brännässlor? Eller rusa naken ut i vardagsrummet och smyga på spindlar i sitt sovrum? Visst har han väl chansen? Fast... Doledor låg bättre till för en sisådär 29 år sedan när han sent en kväll kom upp från sängen, stampade med fötterna varje steg han tog, muttrade "tjött på livé ja" i det han klev in på toan, ställde sig under handfatet och tog ett stadigt tag i detsamma över huvudet, böjde lite på knäna och kissade i pyjamasbyxorna. För att sedan med smällande steg gå tillbaka till sängen... Svårslaget va?

Och nu har "nybilen" kommit! Fast "gambilen" är lika bra, och lika grön och egentligen lika allt men lite smalare, kortare och lite lättare.

I måndags när jag tog det svåra beslutet att avstå från hockeyn på fredag kväll visste jag inte att matchen skulle ställas in. Tack Gud eller nå'n - jag behövde ju inte ens välja...Som den elaka lilla satmara jag kan jag inte tycka annat än att det är rätt åt "Supersvikaren" att han har början till en stressfraktur och måste vila. Slut som målis kanske? Kanske kan få jobb som dörrvakt på nå'n krog i Gävle? Muahahaha!!! S K A D E G L Ä D J E. Han skulle aldrig ha sagt att hans hjärta klappade för LIF. Man säljer inte sin kärlek för pengar, då är man ett fnask, eller hur? Eller? Sin kropp kan man sälja men inte sin själ och sitt hjärta. Leksing tills jag dör!
Åka båt - åka båt - åka båt

Inga kommentarer: