lördag 22 maj 2010

Öppenhet är viktigt!

men det får då finnas gränser! Detta är en nybyggt toalett på en rastplats och lite mer privat vill jag nog ha det!

Njuter av våren men är ändå arg som fan. Arg på min gode vän som just borde ha återhämtat sig från sin 50-års fest (eller kanske inte riktig än förresten det är ju lördag idag) men som valde att avsluta sitt liv. ARG! Trots att, eller kanske tack vare att jag arbetat en period på "Senter for förebygging av selvmord i Nordnorge på Universitetet i Tromsö, är jag arg. Jag vet hur många människor som påverkas och hur många som är förtvivlade och känner skuld och jag är arg! Det löste inga problem, det var en flykt som skapade en massa ny problem, eller hur?! "Livet är en sexuellt överförd åkomma som utan undantag leder till döden" säger min gode vän Gunnar. Så rätt han har. Det är synd att inte alla har tid att vänta! Och självklart är jag ledsen och sörjer också. Sörjer och saknar små underfundiga kommentarer och vet att vårt planerade möte i augusti inte blir av. Det är tomt och han fattas oss! Fan så arg jag blir...*gråter*

Inga kommentarer: