tisdag 1 juni 2010

Favorit i repris

Det är fyra år sedan jag skrev min senaste svarta lista så här kommer det en ny!
10. Favorit i repris! Göran Persson - ja, varför inte?
9. Fästingar som är ett gissel.
8. En annan favorit i repris vore Ibrahim Bayland som just nu inte har sagt eller gjort något speciellt. Jag kan ju fega och ta Mona Sahlin – som ALLTID har sagt eller gjort nå’t dumt!
7. Alla människor som inte bryr sig! Om barn som far illa, vuxna som har det svårt, djur, gamla osv osv osv. SHAME on THEM. FY SKÄMS ALLTSÅ.
6. Norrtälje kommun som ständigt misslyckas. Tänker på barn med speciella behov och deras behov av utredning och stöd - kan ta hur lång tid som helst och händer väldigt sällan i Norrtälje. Tänker också på människor som av olika anledningar inte mår bra, fysiskt och psykiskt. Det kan ta flera år innan man får hjälp, om ens någonsin. Hjälpen är också ofta baserad på vad samhället kan erbjuda, inte på människors behov. Nu, eftersom det är valår igen tycker jag att någon ska föreslå en "vårdpeng" på samma sätt som skolpengen fungerar. Folk borde få välja en evidensbaserad behandling som de tror på, inte stå i kö och bli utslagna från arbetsmarknaden och LIVET.
5. ”Mannen med garnhåret” – de flesta vet inte vem han är för jag menar inte Janne Simons utan har en egen liten gubbe. Han borde verkligen skärpa sig och inte slösa bort landstingets miljoner på skit – ge dom till oss i stället!
4. Mig själv – för att jag skriver svarta listor (och är så ondsint se pkt 2).
3. Bengt ”pollenträd” som ljuger, bedrar och är allmänt skenhelig – brrr så läskig
2. Pollenträds granne ”kaffehandlar’n” som uttalat att ”jag är i princip emot allt som jag inte har någon direkt fördel av”. Honom är vi i händerna på – usch och tvi. Måtte gräshoppor från Egypten drabba det lilla Vagnåla och krypa in i varenda kroppsöppning på dem som bor där så att de kvävs.
1. Egoister – människor som inte lyfter blicken och ser att de utnyttjar andra för sin egen vinnings skull. De svider allra mest…
Och ja ja, jag vet att jag är fördomsfull och ”judgmental” (fördömande?) och just nu var det rätt så skönt! Jag blir ju mesigt snäll igen så fort :)

Inga kommentarer: