lördag 26 juni 2010

Vad är det jag har sagt om barn?


Stora öron och stora munnar har dom. Tjatar hela tiden och mina öron kommer att vissna. Men men - dom får väl leva dom också. Mitt problem är ju att jag inte tycker om barn...HUR lång tid kan det ta innan de blir stora? Inte Flisan förstås, men alla andra? De som klättrar på byggställningen, tjatar om att bada, inte vill ha mat och jaddajaddajaddajadda...

Men ännu sämre tycker jag om snikna och "tärva" människor - som bara snor åt sig för egen vinnings skull. Som inte bryr sig om ifall de trampar på andra, som bara vill ha pengar och inga motprestationer alls - som lite respekt kanske. Som använder andra för att nå egna mål på karriärstegen, som inte fattar att "Nej! Jag behöver inte och vill inte prata om det här" betyder att saken är slutdiskuterad. Som Anna-Lena Löfgren så passande sjöng: "Det finns ingenting att hämta" - Nu är det slut!

Inga kommentarer: