fredag 25 juni 2010

Tuffa tider

med ett inrutat liv. Jag har inte valt att jobba så extremt mycket av fri vilja för min kropp kräver inget arbete. Just nu är det dock en arbetstopp utan dess like efter att Stockholms läns landsting valt att begära in ett anbud den 16 juni. Det ska vara inne den 17 augusti så där gick nog min semester rätt i dass. Inget jag kan styra över själv alltså och det gäller 4 års arbete så det är bara att jobba på...

Men just nu, midsommaraftons morgon sitter jag bara och njuter av att göra ingenting. Vi har fixat med våra Loppisar på onsaag kväll och igår var vi några stycken som städade vid badplatsen. Otroligt vad några gäss kan skita stora lass :) Idag ska vi gå till samma badplats kl 11 och fira traditionell midsommar. Sedan åker Dilledor och hans familj till Torsång och då vete sjutton om inte Smeden och jag ska ta ekan och åka och meta? Jag gillar att bli rodd runt sjön.

Eftersom det är just midsommarafton ska jag bara vara snäll och inte bråka om saker som trycker mig - tryck till exempel :) eller människor som inte respekterar ett Nej. Jag tar det efter helgen och önskar alla en trevlig midsommar från Dalarna - midsommarfirandets vagga. Måtte solen flöda över oss alla.

Inga kommentarer: