söndag 4 december 2011

Antibakteriell, fettlösande och dryg

är Zalo, den norska varianten av Yes handdiskmedel. Huruvida Tommy Salo är det samma kan jag inte uttala mig om. De måste få arbetsro nu! Hur många gånger har inte vi luttrade Leksingar hört detta? Vi ska bygga långsiktigt och ha arbetsro. Hur gör man det genom att sparka tränare med ett kvar på sitt kontrakt? Jag trodde att själva ordet "långsiktigt" betydde att man ska hålla på länge? Smart av Åman och grabbarna att teckna långa kontrakt och drygt av Salo & co att sparka dem. Tycker jag alltså. Att man sen dessutom gnäller över hur dyrt det blir att betala för tränare som inte längre jobbar visar väl egentligen bara tjockskalligheten består och att Salo inte är fettlösande på det sättet i alla fall.
Vanliga bakterier är heller inte farliga, det är när man försöker att utrota dem och misslyckas som det går galet. De som överlever blir starkare. Därför tror jag egentligen inte att vanliga diskmedel ska vara antibakteriella - de bygger bara starka, resistenta bakteriestammar. Och kanske är det så det är i LIF också? Alla konstiga turer fram och tillbaka i föreningen kanske gör att det bara är verkligt resistenta supportrar som består? Storkäftade och med stora blåslagna leksandshjärtan kommer vi att finnas där, om än något tilltufsade. För visst är det som i den gamla fängelsevitsen. "Vad gör det att det finns så många dåliga element när det ändå är så mycket skit i ledningen?":

Inga kommentarer: