söndag 5 juli 2009

Inte i första hand, inte i andra hand


men om jag får tid nån gång ska jag hälsa på dig, men jag kan inte säga när eller ens om - men då är det bara att hålla sig hemma. Som en ovälkommen kusin från landet får jag mig en näsknäpp igen. Egentligen är det bra. Jag kommer ihåg att prioritera bättre. Inte ta så jävla mycket hänsyn till andra, sxom i slutändan ändå bara bryr sig om sig själva.

Vi har haft en bra helg, med Stikospelning i Flogberget, en rundresa i skogarna mellan Säter och Ludvika samt en eftermiddag med mete i flera olika sjöar. "Vid den heliga marken grävs rötterna av" sjunger Per i "Flyktsagor". Men det är vid den heliga marken som rötterna läker också, den heliga marken där rötterna en gång grävdes av. Nu tror jag att masar och kullor har segare och djupare rötter än andra - trådlösa liksom - och det är därför vi alla vill hem igen. Det är därför jag är stolt över att vara "kusinen från landet" - nån "fjolla" vill jag aldrig bli!

Inga kommentarer: