fredag 3 juli 2009

Mina kära vänner


ber om ursäkt för det långa uppehållet men jag har bara varit lat. Nu sitter jag och pustar i värmen, termometern närmar sig 30 grader idag igen och att sitta på altanen är inte att tänka på. Surfar lite slött och får plötsligt gåshud när jag äntligen hittar Emils onsdagskrönika. Snart är det dags. Och jag längtar verkligen till hallen igen. I huvudet hör jag sången eka genom Ejendals: Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmo Lotvonen, Kiiiiiiiiimmo Lotvonen, Kimmo Kimmo Lotvonen. Då jävlar ska den gamla tanten på sjutti bast vara där och vråla lungorna ur sig du Robin. Fast jag tycker att Emil är lite klantig - lägga upp en bild på "super-svikaren", men jävlar vad längtar efter en bra hockeymatch så inte ens det gör så mycket...

I kväll är det äntligen Stiko-spelning igen. Då ska Stiko-smeden, Törneros morsa och jag åka dit. Och njuta - men sen blir'e hockey igen. Nej, Stiko-gig nästa fredag igen. Me liike...

Inga kommentarer: