lördag 5 september 2009

Jag satt här och var snäll och glad.

Skulle bara skriva lite om Leksands senaste nyförvärv Rhodin från Färjestad. Trots att Leksand tycks ha blivit nån slags sista möjlighet att samla in lite pengar före pensionen tänkte jag vara snäll. Och bara skriva just det, inte komma med några förslag eller råd utan bara säga att "ja, ja dom vet väl vad dom gör och jag behöver ju inte gilla allt" och så le lite i mjugg här i köket och tänka att "jorå - ytterligare en hyrd lakej som ska "gå till jobbet" utan hjärta och bara ha en kassaapparat där det skulle ha suttit". Så skulle jag ha tänkt hur mycket bättre det hade varit att satsa på egna juniorer för om undret sker och vi går upp i Elitserien är ändå pensionärerna för gamla och kommer att sluta spela. Det var så det skulle se ut. Jag skulle bara läsa på lite om Rhodin på LIFs hemsida. OCH VAD STÅR DET DÄR??? "...ett rejält rutinerat sällskap som sadlat om och blivit masar inför årets säsong." VA? Tror han som skriver detta att det bara är att sadla om och bli mas? Nej vet nån vad. Dom är och förblir värmlänningar så det så. Hanses, Ullman, Källström, Marus Persson, Bergenström och David Åslin - de är masar dom. Sadla om och bli mas...Det var det värsta jag hört hittills idag!
Å nu blir det semester...

Inga kommentarer: