onsdag 9 september 2009

Men va fan!

man har inte roligare än man gör sig! Den som tror att jag tyckte det var roligt att börja sommarjobba på fabrik 13,5 år gammal - skicka ett mail! När jag slutade skolan (på stenåldern nån gång) jobbade jag några veckor i en klädaffär tills jag fattade att lönen inte ens betalade mina resor, Då var jag 17 år! Därefter började jag som ordertelefonist först på Skogaholms bröd och sedan på Dalamejerier innan jag fick barn och "hamnade på Säters sjukhus". Många helvetes arbetspass har man gjort där, många när man knipit käft och tänkt på lönen man så väl behövt. Till och med jobbat extra för att vara oberoende. Och avrit glad för det! till skillnad från min mor som inte haft en glad stund i livet. Och det tycks smitta, att se negativa saker och gnälla över dem. Jag har bara sett mitt lönekuvert och varit glad! Min morfar han fick slita och jobba, jag behövde bara visa mig för att få betalt men jag är inte säker på att det var lättare. Men lönen har alltid hängt som en morot framför mig. Om jag arbetar så länge - då kan jag köpa det.
Den som tror att jag ler åt att ha jobbat nästan dygnet runt sedan 2005, sovit alltför många nätter ensam pga arbete, inte haft mer än två + (en pågående) veskors semester på hela tiden - hör av er! Eller gör som man säger i amerikanska vigselceremonier (fritt tolkat): HÅLL KÄFTEN

Inga kommentarer: