torsdag 28 januari 2010

De stackars människor som bor i Djursholm

dom har det inte lätt dom! Efter att ha glömt hur det är här, i skogen utanför Norrtälje började jag så smått trivas igen. Jag älskar mitt stora hus på 200 kvadrat - det andra är ju bara 50 men herregud så bra det är att bo där. Nisshyttan: We lööv it! Så här är det i Norrtälje: i år betalar vi 9 tusen pix för vägunderhåll och "vinterväghållning". Våra grannar , 2 hus, betalar 18000 kronor var för det samma. I morse klockan 7.30 var inte vägen plogad och hade förmodligen inte varit så sedan förra vintern när vägföreningen köpte plogning. I år har en av ¤%&=#¤% med tvåsiffrigt riktnummer bestämt att HAN ska ploga för det är såååååååååååååå kul att köra traktor. Jag ringde ordförande och fick av hans fru veta att "fråga Calle varför det inte är plogat". Sagt och gjort jag ringde men fick inget svar så jag skickade ett surt mail: Vi har en undran om varför vägen inte plogas? Anderssons som plogade förra året håller nu på att ställa in sin traktor och har plogat färdigt. Vi önskar en förklaring då XX XXX sa att det var du var som ansvarig för att plogningen sköts.// Agneta o Torbjörn som har arbeten att sköta. Ganska omgående fick jag följande svar: "Ditt mejl är skrivet 07.55 och uppenbarligen fanns du då nere i samhället så det var tydligen inga problem att ta sig fram. Vägen är plogad nu och det är möjligt att vi denna gång var något senare än bröderna Andersson men tidigare gånger var vi tidigare. Det finns ingen regel som gäller att vi skall ploga samtidigt som dem. Ibland blir det före och ibland blir det efter. På min väg i Djursholm är det ännu inte plogat och det är ingen som klagar över det. Varför skickar du kopia till BB LLL, är det han som är din rådgivare även denna gång?
Med vänlig hälsning Calle"
Av detta drar jag följande slutsatser:
  1. Jag är en idiot som trodde att det fanns folkvett i nollåttor
  2. Calle är en större idot för det är han som är nollåttan
  3. Och det är synd om människorna i Djursholm också för där bor han annars...
Nej BYGG EN MUR runt Fjollträsk och låt vanligt folk leva normala vanliga liv *sjunger* DALARNA ÄR VÅRAT LANDSKAP....

Inga kommentarer: