lördag 30 januari 2010

Ja nu ja.

Nu när det lördag, då kan han ploga. Antagligen beroro det på att han - som de flesta andra - är ledig från jobbet och ergo har tid. Jag ska snart sluta tjata om det här men det är en av mitt livs största stressorer. En faktor som jag inte alls kan påverka - varken snön som faller eller nollåttan som bestämt att han ska ta bort den. Vi har gjort det bästa möjliga av situationen och Smeden ska vara hemma så länge det är risk för snö -då kan han ta oss ut med traktorgrävaren i alla fall. Men ändå, det är nonchalansen som retar gallfeber på mig. Att nollåttans liv är viktigare än våra...TjurBajs!

Annars gläds vi idag åt att Stor Per är våran ett par år till. Bra back och enligt hörsägnen en trevlig prick. Och segern igår så klart är heller inte tung att bära. Sitter och kollar statistik på swehockey.se och undrar vad de andra lagen ska göra om vi inte är kvar i Allsvenskan? Vem ska gå på deras matcher då? AIK tex har ett snitt hemma på 2577 spelare, lägre än på bortamatcherna. Malmö med sin nya fina hall har 5425 hemma och 2423 borta. Vi har 4836 hemma och 3866 borta. Vi leder med ett totalt snitt på 4375 vilket är 400 mer än Malmö som kommer på andra plats. Vad ska dom göra sen alla? Sundsvall med en hemmapublik på 935 personer i genomsnitt...Bäva månde alla ekonomer, hur ska det gå ihop. Vi har i alla fall köpt säsongskort till Ejendals till nästa år också. Bara så ni vet det.

Nu ska jag ta en cykeltur och sen blirä å jåbba...

Inga kommentarer: