onsdag 3 juni 2009

Oväntat besök?


När vi fick oväntat besök i helgen satte vi på en panna med Gevalia. Kan man få bidrag för sånt kanske? Särskilt om det nu blir så att LIF och Brynäs byter sponsorer :c)
Märkligt hur tyst det blev efter Ejendals "urblåsning". Är han med eller inte? Vem vet inte jag. Visst har man rätt att förvänta sig, att kräva att prestationer håller en viss standard. Och det finns ingen i hela världen som kan bli så sur som jag när någon underpresterar! Men man får väl ge sig nån gång? Jag fattar inte hur det kan hjälpa att vara långsur? Man blir ju bara på dåligt humör själv. För en sådär fem, sex minuter sedan gormade jag (tyst för alla sover här) över något som kallas "häststödd terapi". Som alla andra märkliga terapiformer hjälper det mot allt från skoskav till utvecklingsstörning! Halleluja - det är som Knutby och Schenke på en gång. Fram med piskan och ta en ridtur bara! Och visst är det väl så att det kan ha nån sorts effekt. Om man drar en parallell till fysiska problem typ - ont i magen - så är den vanliga behandlingen lite huskurer: "värme", "försök rapa lite", "drick lite the ska du se att det går över". Det är väl helt OK, eller hur? Och om man är allmänt "ur slag", stressad eller till och med lite ledsen är kanske en "hästterapi" bra. (vi hade häst när jag var liten och det var bara en jävla massa jobb så jag har vuxit från det där)Om "magontet" fortsätter och blir riktigt illa går väl de flesta till en doktor som kan nåt, eller? Om svaret då är "gallsten - du borde opereras" går väl de flesta hem och tänker över doktorns tips och råd och sen gör vi som dom säger. Inte FAN går man väl hem och navelskådar?! I mitt huvud får jag inte in varför nån skulle hoppa upp på en häst - som förstahandsval - om någon säger att "tyvärr, ditt barn har ADD", eller nåt? VA? Det enda som blir bättre är hästägarens ekonomi. Nej fy sjutton: Kräv att alla som håller på med "alternativ behandling" ska ha ett intyg från någon legitmerad yrkesgrupp att det dom håller på med inte skadar på lång sikt. Då jäklar skulle "Gustafskorv" få råvaror!
PS. OBSERVERA att jag säger att det kan vara bra i vissa fall - men att det ska bedömas av någon som vet vad det handlar om. Det ska inte vara upp till en hästgalning. DS

Inga kommentarer: