lördag 30 maj 2009

En gång om året samlas dom för att ha sex.

Jag pratar om salamandrarna i dammen. Nu myllrar det i vattnet och det är lätt att bli stående och titta på dem. Vi har haft en fantastiskt bra dag med sol och värme, trevligt sällskap och god mat. Vi avslutade med en kort skogpromenad för att kolla läget i dammen. Och som sagt – de har bra där. Göken gol på avstånd och skogduvorna kuttrade. Nyss hemkommen och slö och loj efter en välförtjänt dusch är det inte så lätt att tycka illa om något annat än supportarna till Tokholmslagen. Jag minns ännu hur Hammarbys klack raserade Ejendals, hur illa Gnagarna bar sig åt redan på vägen till Ejendals och jag har i jävligt färskt minne hur vi blev behandlade på Hovet. Liten, tjock tant 53 år hålls kvar av uniformerad polis – för min egen säkerhets skull. Yeah – det är supportrar det – skitungar som spöar kärringar! Egentligen ska SSSK ha sig en skopa också. 30 minuter efter matchslut i säsongens allra sista, för tabellens skull, meningslösa match ”smugglades” vi ut bakvägen eftersom det stog ett gäng mentala kalhyggen och vrålade ”Hata- Hata”. Jag har sagt det förut och jag kommer att säga det igen: SUCK! Föreningarna måste börja ta sitt ansvar! Nu har AIK/Bajens klackar haft nån show för sig på Råsunda. I Aftonbladet säger en representant för Bajen att: kommunikationen måste bli bättre och polisen måste informera folk om vad som händer. Vad menar han? Är deras supportrar så svagbegåvade att de inte fattar att dom är på fotboll? Eller att dom SKA GE FAN I ATT SLÅSS! Jag tror att han har fel. De kan inte vara riktigt så svagbegåvade för då skulle de nog inte ens kunna gå – det kräver att det finns en hel del kortikala funktioner. Nej, Tokholmsklubbsledare – ta ansvar och få stopp på eländet! Eller skapa er en helt egen serie och lår oss vara ifred. Så som Salamandrarna i dammen har det fridfullt så vill också vi ha lugn och ro och älska lagen i våra hjärtan. Till och med Moringar älskar sitt lag. Det är bara ”de andra” som bara hatar…

Och som avslutning ett varmt Grattis till ”Belgarn” vår kanadensiske vän som sprang Stockhols Maraton på en fin fin tid idag. BRA JOBBAT Grabben!

Inga kommentarer: