onsdag 21 oktober 2009

Ännu en matchdag fylld till brädden av förväntan!

Hoppas bara att kvällen blir så trevlig som pirret i magen säger. Men det vete fan! Jag har tappat tron på det mesta "jag tror inte på nå'n" och i alla fall inte på "Kenny Jönsson och hans rödhåriga syster". Jag har nog tappat tron på att det ska vägen i år. JA - jag VET vad statistiken säger om medelåldern i LIF. Men statistik är inte "som vanligt". Om någon är 40 och någon nyfödd - då är medelåldern 20 år, verkar det som ett bra lag? Nähä, jag trodde just det. Om typ 3 spelare är 32 år, då måste 3 spelare vara 18 år för att medelåldern ska bli 25. Och det är väl bra att balansera åldern men nånstans tappar man det som inom statistiken kallas "normalfördelning" - det vill säga att de flesta ligger runt medel. Man får då något som mer påminner om McDonalds logga - två pucklar som likt tuttar är åtskilda av ett litet mellanrum - en generationsklyfta kanske? Nej - färdigtjatat. I DAG ÄR DET DET FÖRSTA SLAGET - INTE BARA OM SILJAN UTAN OM HELA DALARNA!
NU TAR VI DOM.

Inga kommentarer: