lördag 3 oktober 2009

Innan vi vet ordet av är det maj och vi ser ljuset igen

Fram till dess ska alla hockeymatcher stötas och blötas och tjatas fram och tillbaka av alla och envar. Så också av mig. Jag hoppas innerligt att gårdagen var höstens bottennapp. Inte för att jag tror att Almtuna var dåliga utan för att vi var det! Jag hade biljett till matchen man valde av flera orsaker att inte åka dit. Synd! För då hade jag kunnat referera vad jag sett och inte bara vad jag tycker. Många referat från gårdagens match, och vad jag har sett tidigare under säsongen, gör gällande att LIF konkurrerar på pensionsförsäkringsmarknaden. Likt Pavarotti, Domingo och Carreras susar - "de tre divorna" omkring och "Hedrar" laget med sin närvaro och plockar pensionspoäng. Nej vi borde satsa på ett år till i Allsvenskan, alltså ha det som målsättning, och plocka in så många lovande juniorer vi bara kan. Superstars kan sjunga "Vårat mål är klart - vi ska stanna kvar...". Men det är i mina drömmar det. Så här kommer en problemanalys så god som någon annan:
  1. Vi har i flera år spelat skitdåliga andra perioder - sluta spela dem. Inför ett halvlekssystem.
  2. De matcher vi förlorar är när "Flamman" inte trummar så mycket att tröjan åker av. Inför vakter med piska som hetsar på honom tills han bli svettig! (Och NEJ EMIL - det är inte tantsnusk - jag har bilder...)
  3. Och - har inte någon av "Maskens" egenproducerade juniorer vuxit till sig snart? Jag bara undrar...

Inga kommentarer: