onsdag 14 oktober 2009

Innan jag han skriva nåt

kom beskedet om att vi har "köpt" Andreas Johansson. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Han får väl ansluta till de andra "Pepparkasgubbarna" från Färjestad:
"Tre gubbar, tre gubbar från sköna Värmeland

till Leksand, till Leksand de reste hand i hand

med känslan och spelet blev aldrig nån reson

de ville bara spara lite mer pension"


Annars vet jag inte ens var jag ska börja? Jag skulle skriva om hur undrande och förundrarnde jag är. Ska jag börja med "Bröder" kanske? Som Stiko sjunger i introt i EA - med text för alla att sjunga med i. Supestars som annars är en så mäktig kör låter som "de pensionerade syföreningstanterna från Knutby" när de sjunger med. Undrar så varför? Eller kanske jag skulle ha börjat med min undran om vad Eddie Läck gjorde i EA igår? Bortsett från det uppenbara - åt kycklinggryta och kanske såg riktig hockey. Jag tror att den stackars pojken har sett sina bästa dagar som hockeymålvakt. Är det ingen som vill köpa tröjan av mig? Förundrad kanske är rätt beskrivning av hur klubbens ordförande inte levde sig in i gårdagens match - han satt bakom oss och jag hörde honom inte heja eller klappa en enda gång. Han kanske inte gillar hockey? Förundrad är jag över Martin Jahnols, Jesper Ollas och Jocke Eriksson. Duktiga grabbar. Ja det finns några fler som jag gillar också men efter Läck sitter det hårt inne att vinna mitt förtroende... Och allra mest undrar jag nog över Superstars. Jag har mottot: "Om Janne Josefsson knackar på dörren ska jag rakryggad kunna se honom i ögonen och stå för vad jag gör". Och jag säger alltid att "NEJ! Superstars buar aldrig ut någon utan anledning!" Men vad hände igår? Som noll(r)8or buade de ut Malmöspelarna när de kom in på plan? Undrar varför? Jag kan köpa om det var Green som buades ut, för vi gillar inte svikare, eller hur???

Inga kommentarer: