onsdag 21 oktober 2009

Leksand har bara en kedja


som levererar match efter match efter match. Troget står han där, centern och spelledaren Emil och dirigerar och dompterar hela Superstars. Ett blåvitt hav fullt av känslor. Idag kändes frustrationen i hela Ejendals och det luktade av svikna löften och stresshormoner. Superstars är värda all beundran och miljoner tack. Utan er ingen riktig hockey. För utan att vara någon expert måste jag säga att det där som presterades på planen idag inte ens påminde om hockey!!! Det var tragiskt att se på och när Mora - som var det överlägset bättre laget - efter knappa 12 minuter i tredje perioden satte 3-0 i underläge 3 mot 5, då gick Smeden och jag hem. Jag var så besviken och skämdes så till den milda grad att jag knölade ner min matchtröja i ryggsäcken på väg till bilen. Leksand var fullt av besvikna människor som likt oss lufta sin irritation innan de åkte hem.

Varför är det ingen som lyssnar på texten i "Bröder"? "... det finns inga mirakel att köpa loss...". För nu har han gjort det igen, mannen som gör så att LIF inte behöver några som helst fiender för han är deras vän. Jag tänker förstås på "skosäljaren" som igen har köpt en överårig, avdank spelare som inte håller måttet. Sluta tro på KÖPTA mirakel - börja jobba för att få de yngre spelarna att vilja stanna kvar. Tänk om Superstars kunde sjunga "vårat mål är klart - vi ska stanna kvar..." och LIF kunde satsa på att bygga från grunden. Men, men - det är väl också bara "tantsnusk". Liksom det faktum att varje gång Flamman har tröjan på sig får vi spö. Så nu jävlar - nu vill vi se en bar överkropp på fredag annars får vi väl klä av dig!
LÄNGE LEVE EMIL OCH SUPERSTARS - SVERIGES BÄSTA STÅPLATSPUBLIK med ett just nu mycket ynkligt lag. På fredag är det match igen och då, då tar vi dom!!!

Inga kommentarer: