onsdag 28 oktober 2009

En rookie i gänget och en nestor på plan.


Killen på bilden hävdar att han är en rookie i Leksandsklacken. Första eller andra gången han var i klacken. Gapade och skrek hejdlöst utan att kunna ramsor och sånger och raskt drog han på sig "Gud-Emils" missnöje. Grabben valde då att dra sig lite mot utkanten av händelserna centrum och vi fick en liten pratstund med honom i periodvilan. Ivrig att lära och villig att ta emot handledning och undervisning kunde han redan i andra perioden stämma in i flera sånger för full hals. Hjärtat på rätta stället! Synd att vi inte hade så mycket att glädjas över på Hovet.

Ceremonin som inledde matchen mot Mora hemma fick nästan mitt hjärta att stanna, och för ett ögonblick trodde jag att det värsta nu hade hänt. Ja, jag kan ju stå ut med Mats Åhlberg. Han är ju bara 62 år och kanske behöver lite mer pension men när Nisse Nilsson 73 år steg in på plan tyckte jag att måttet var rågat! Han har ju redan haft pension i många år. Om man tittar på hur matchen artade sig kanske de hade varit ett tillskott i alla fall?!

I dagens DT diskuteras "köpa ny center/inte köpa ny center". Mitt råd - som ingen ändå bryr sig om - är att göra som Superstars: Satsa på en rookie med hjärtat på rätta stället och en vilja att lära sig! (men ta inte honom som vi lärde upp läktaren - han har sålt sin själ till Superstars).

Inga kommentarer: