tisdag 16 februari 2010

Löpskt löpande kristaller, tjocka Sören och livet går vidare.

Varje gång jag vrider häftigt på huvudet snurrar världen. Billig fylla? Nej - bara obehagligt. Det går an på dagen när jag har koll men varje gång jag sovande, hastigt vrider mig sängen följs det av ett ljudligt "åååååå". Med lidande stämma uttrycker jag mitt illabefinnande och väcker Sören. Sören som då tar ett skutt från sin varma plats intryckt mellan oss i sängen. Han spritter rakt upp för att landa på sina hårda små tassar rakt mellan revbenen på mig innan han rusar vidare ut i rummet. VARJE gång! Det känns som om han väger minst 20 kilo. Och trots att han är en gammal katt är han lekfull som en kattunge. Jag tror att det beror på den stränga vintern som gör att han inte kan/vill vara ute och göra sig av med sin överskottsenergi. Han strimlar nämligen mina skosnören i häftiga strider flera gånger per dygn. Från sin plats i soffan bevakar han skorna och plöstligt kastar han sig över dem och ger dem en omgång. Undrar om man kan garva kattskinn och göra skosnören? Då blir han "Skosören" :) Nej, vi hoppas på våren och att han kan springa ute igen.
Tiden lufsar på och "nästa vecka" är just nu. "Nästa månad" är redan "förra månden" och snart är det jul igen. Det är bara att gilla läget. Det läget jag inte gillar är att Smeden och jag har bokat in en veckas semester redan. Ja, just semestern gillar jag men jag har lyckats boka så vi är bortresta under tre kvalseriematcher!!! HUR dum får man bli? Smeden säger att de spelar utan oss och jag får hoppas att han har rätt, annars får de vänta: NORGE snart kommer vi!
Ps. Man borde väl tycka nåt om Charlotte Kalla också men det gör hon så bra själv. Ds.

Inga kommentarer: