söndag 14 februari 2010

Va? Visst påminner det om utvandrarna?


Minns ni Utvandrarna? Filmen och musikalen "Kristina från Duvemåla". Samma fast olika. Hur drängen Arvid och lillebror Robert irrade omkring i USA. Hans öra som tjöt hela tiden och hur "Guldet blev till sand". Det är samma fast olika nu också. Rapporterna från OS visar att guldet på tjejernas skidskytte blev just ingenting. Mitt öra tjuter inte men jag har nån konstig "doft-tinnitus" som gör att det hela tiden luktar gamla blommor eller nåt och jag känner ingen smak eller "riktig" doft. Mysko. Sen har jag ju min gamla vän från bilden: Kristallsjukan som slår till igen. Det vete sjutton hur det går till men det är läskigt när hela världen snurrar okontrollerat bara man vrider på huvudet. Men...det brukar ge sig ganska snabbt och vi får väl hoppas att de andra gulden som vi ska "hämta" lyckas bättre så inte stackars Sverige blir sittande med grusade förhoppningar om ett par veckor...

Inga kommentarer: