tisdag 9 februari 2010

Små flämtande lågor

från de sista adventsljusen lyser upp köket idag. Det har blivit lite varmare ute vilket gör att kylan på nåt konstigt sätt kryper in genom väggarna och jag huttrar. Det har mulnat på så vi ser inte silhuetten av skogen runt oss, vilket vi gör om det är klart. Det är helt enkelt en vanlig dag i början av februari. Vi vet ännu inte vad den här dagen har med sig i bagaget men vi kan gissa lite i alla fall.

Morgondagens hockey blir det inget av med - jobbet kallar - men jag hoppas på en ledig fredagskväll och lördag lika så. Då ska vi gå och se Sundsvall få sig en daladans i stället. I morr'n är det ju gnagarna som ska valsa runt. Jag har märkt att jag bara irriterar mig på dem, och tror att klacksvansen är problemet. Alltså gör jag tvärtemot vad jag själv rekommenderar: undviker. Men vissa saker ska man helt enkelt inte exponeras för i onödan. Jag försöker att acceptera och vara mindful - men vad hjälper det när ungj*klarna slår sönder, slåss och förstör allt i sin väg? Det blir inte bättre för att jag också ser på eländet, och förresten - vad är ju en bal på slottet? *Å LIF nu sjunger norra stå...// ...vi är brööööder och ingen annan är som oss*

Inga kommentarer: