tisdag 13 april 2010

För Lotvonens Befrielse

I söndags efter matchen väntade jag i 20 minuter vid fel spelaringång för att få en matchtröja till Oskar som fyller 16 år. I 20 minuter vankade jag fram och tillbaka bland Almtunaspelare och ambulanser. Som sällskap hade jag Janne Huokko och två barn. De väntade också på någon eller något. Fram och tillbaka gick vi och jag blev surare och surare för att den jävla tröjan inte kom så jag kunde Huokkos autograf på den. Sen åkte Janne och grabbarna och jag hittade så småningom Oskars tröja i andra ändan av hallen. I Gagnef slog det mig hur otroligt korkad jag är: Jag hade ju en egen matchtröja på mig!!! Den kunde han fått skriva på. Vilken dumskalle jag är. Jag skyller på att jag var så arg att jag inte kunde tänka klart.

Janne, som slutade spela pga sina knän, är en av mina favoriter. Eric Johansson är en annan. Upptäckte idag att hans kontrakt har gått ut men hoppas att han får ett nytt! Nån som däremot har kontrakt är Kimmo Lotvonen. Han har sämre knän än Janne H. för han kan inte böja dom alls. Om han inte försvinner till nästa säsong hoppas jag att någon tar på sig ansvaret att varje match knyta ihop hans skosnören. Med de stela knän han har kommer han inte att lyckas att knyta upp dom. Nej fram för "Lotvonens Befrielse"- lös kontraktet NU!!!

1 kommentar:

En retsticka sa...

Skicka den bössan med Stiko så ska jag se till att den blir full på ett nafs när han kommer till Karlstad den 15 Maj.