söndag 18 april 2010

Snön och febern

släpper inte sitt grepp. Fläckvis är det ganska mycket kvar här i skogen men vi har sett både Tussilago och Krokusar. Den nya katten, Freja klampar omkring och "pratar" - hon ska helt klart steriliseras och det fort! I morse sov hon hoprullad i handfatet men är generellt en social och trevlig katt. Bra för Sören att få konkurrens och någon att umgås med, om nu katter gör sån't.

Febern har jag för länge sedan tröttnat på. Är fullständigt orkeslös och fattar inte hur jag någonsin ska komma ikapp med mitt arbete? Det får väl lösa sig på nåt vis. Hockeyn är ju över så där finns det timmar att hämta - nästan en halvtid faktiskt när jag tänker efter. Märks det att jag har tråkigt? Jag vill att säsongen ska börja NU - eller att vi ska ÅKA BÅT ...

Inga kommentarer: