torsdag 2 december 2010

2011 ska det så klart vara!


Inte ens vi kan spola tiden tillbaka och det är i januari nästa år som det "nya" huset blir vårt. Ja, eller bankens då :)

Vi håller för övrigt på att gå i ide. Aktivitetsnivån sänks för var dag som går och det är skönt med den här kylan. Att kunna vara seg. Seg som gammal olja som står kallt. Ju lägre temperatur dess mindre rörelse. Inte ens idéerna kommer lika fort längre. Idag kommer det att bli lite försiktigt arbete för min del - från 9.00 tills jag är klar. Smeden lägger lite klickgolv på loftet och funderar över fortsättningen där uppe. Också förrådsutrymmen behöver vara trevliga. Imorgon kör han mig till Kungsängen för att arbeta och sedan kör vi norrut - mot den iskalla stugan. Lördagen ägnas åt en flytt - från Västerås till Skinnskatteberg. För en gångs skull är det inte vi :) Jag är övertygad om att det finns en strid flod av flyttsameblod i mina ådror. Och en modern flyttsame kan mycket väl åka husbil, eller hur? Det här kommer att bli bra ska ni se...

Inga kommentarer: