söndag 12 december 2010

Vilken lyx

Vaknade klockan 5 men gick och la mig igen. Smeden mumlade att "det är natt ända till tio över sex när det är så här mörkt ute". Så jag somnade om - flera gånger faktiskt. Det är så skönt att inte vara överhopad med saker som måste göras så jag kan till och med slappna av :) Sen vaknade Smeden och gick upp, gjorde eld i både spis och kamin samt fixade frukost. Jag behövde bara gå ur sängen, klä på mig få kaffe. Vilken känsla av att vara svensk "Hollywoodfru". Jag tror jag ska köpa några tofsar när vi åker till Uppsala. Jag diggar Maria Montazami och hoppas att det blir fler program med henne och hennes "kollegor" - då kan jag digga henne och förfasa mig över de andra. Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig tredje advent och har förstått att det är dags att börja göra bokslut med 2010 - Vart tar tiden vägen?

Inga kommentarer: