söndag 9 januari 2011

Allergier

är konstiga saker. Själv har jag en massa saker jag måste akta mig för. Antibiotika till exempel fick jag en överkänslighetsreaktion på 1982 och jag har klarat mig bra ändå. Alla insektsbett ger mig häftiga reaktioner och bin är allra värst. Äggvita - ja det kan man leva utan. Men ljud! Dom finns överallt och man har inte en chans att klara sig om man vistas i offentliga miljöer som det så vackert heter. Hemma kan jag välja att ha nästan helt tyst men jag gillar att lyssna på P1. Men nu håller jag på att bli helt fnoskig på radion. Den bara brusar hela tiden. Jag har flyttat den hela morgonen och så länge jag håller i antennen går det bra. Jag har till och med skalat en bit kabel och kopplat ihop radion och fönsterhaken men nu är det nog. Åter till tystnaden. Eller? Jag tror jag tar och lyssnar på Flyktsagor...

Inga kommentarer: