torsdag 6 januari 2011

Ännu ett oväder

är på väg att dra in över oss med full kraft och här sitter jag och sorterar bilder på datorn. Det är lite svårt att motivera sig till något annat när huset ska packas och flyttas om bara ett par veckor. Jag ska "avängla" idag i alla fall men julgardinerna får nog hänga kvar så länge och julbelysningen också. Av princip är jag emot sådant men det får gå för det här året.

Sortera bilder ja. Det är svårt att välja vilken bild jag ska lägga här men det blir en försommarbild så kanske värmen smittar av sig lite. Jag kunde ha valt "dum & dummare", Smeden och Dilledor som jagade ett getingbo med dammsugaren och inte riktigt kunde förstå hur de skulle få ur getingarna sen. Eller en bild på vår tandlösa bil som träffade ett rådjur. Eller så kunde jag ha valt det fina "skattemärket" som en kamrat till oss gjorde men eftersom jag tror att hela LIFs existens hänger på att de får sälja nåt liknande avstår jag. (LIFs märke är mycket fulare och en kontroll på bolagsverket säger att loggan inte är copyrightskyddad men vi låter den käre Classe ha sina idéer för sig. Vi kommer i alla fall inte att lägga en krona till i sponsring.) En bild från en kubbkväll hade inte heller varit helt fel. Eller Flisans första examen, eller ... Det finns hur många bilder som helst men som sagt - en försommarbild med syrener får duga...

Inga kommentarer: