onsdag 5 januari 2011

Gäster i verkligheten?

Nu har vi sovit en natt på gården, i husbilen, vid vår egen lilla stuga. Känns lite konstigt att vara på besök hos sig själv :) Just nu sitter jag inne i köket och eldar i spisen så det är som vanligt. Kaffet är nykokt - i en kastrull eftersom jag packat ned kaffepannan och utanför kör plogbilen förbi. Det blir plogat så tidigt att folk kan ta sig jobbet kl 7 utan större problem. Vid vårt andra hus är det osäkert om vi tar oss hem när vi kommer senare idag. Där plogas det som bekant inte innan trottoarerna i Djursholm är snöröjda och det kan ta tid. Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på de där människorna som leker med vårt liv. Jag kan förstå att gamla gubbar tycker att det är roligt att leka med en riktig traktor och missunnar inte vår knäppgök detta. Jag missunnar honom inte heller att smyga omkring i sin bil och titta så att plogkanterna är raka och fina. Om det hjälper kan jag ta en murarslev eller rivbräda och hjälpa till att putsa kanterna där det behövs. BARA GE OSS EN FARBAR VÄG. I delningslängden från lantmäteriet står det att vägen "skall vinterväghållas" men detta är en tolkningsfråga och som enskild fastighetsägare har man inget att säga till om. Man måste vara i majoritet :( och när det bor en myriad jäkla Fjollträsk Stökholmare efter vägen har vi ingen chans. Vi som inte är är så rädda att Ryssen ska komma och stjäla allt vi har. Det är så tråkigt att lägga sig på kvällen och oroa sig för om man kommer ut nästa morgon eller inte. Och tråkigt att oroa sig hela dagen för att man inte vet om man tar sig hem eller inte. Varje gång det kommer snö. Så ni kan tro att vi längtar till Vikmanshyttan. Har vi tur är det bara tre veckor kvar nu...

Inga kommentarer: