söndag 2 januari 2011

Plan för 2011

Förr då hade man blanka ark och nyvässade pennor. Nu har vi laptop med tangentbord och en internetuppkoppling till hands. Mycket lättare att dela med sig av sina tankar och idéer. Och tankar förresten - det är inte alltid jag tänker utan jag skriver bara. Dock har jag tänkt nu. Jag tänker dra upp våra planer för 2011 i stora drag få se om planeringen håller - spännande va?

På tisdag är det månadsmöte i byalaget och det mötet sätter standarden för en del aktiviteter. Sen ska vi vara i Edsbro till den 26 januari då vi förhoppningsvis ska ta över vårt "nya" hus och bli Vikmanshyttebor. Jobbet är för tillfället ganska lugnt men vi ska försöka utveckla fler "produkter" - någon som saknar nå't? Typ stresshanteringsgrupper eller så. Februari ska vi dels ägna åt att boa in oss, dels ska vi fixa med det gamla huset inför en försäljning och så har vi en planerad Ålandskryssning i det "nygamla" gänget - nå'n som ska med? Mars tänker vi försöka att komma iväg till Italien igen - vi ska möta våren tänkte vi. Fan tro't. Sedan är husbilen "Lasse-Maja", bokad en dryg vecka tror vi. (sen är den ledig till första veckan i augusti om ni är intresserade). 9 april är det inflyttningfest och 60års öppet hus. Den som vill komma meddelar mig bara. Veckan efter är det påsk och då får vi besök från Island och Stavanger. Andra veckan i maj ska vi åka på vår årliga Hardangerresa och ta goda vänner med oss den här gången. Juni: Midsommarfirande men var? Från juli och framåt har vi ännu inga som helst planer - men nu ljög jag! Vi ska åka norrut i Norge såklart, och kanske fiska lite. Dags att se Kirkenes i år? Och en till Italienresa kanske? Jul kanske vi flyger till varmare trakter om vi inte blir hembjudna till något av våra barn som tar över efter oss. Vem vet? Tror ni att planerna håller? Vi får se. Jag ska uppdatera ofta.

Inga kommentarer: