fredag 9 september 2011

Eufori är ett alldeles för starkt ord

men en spirande glädje och lycka kände jag allt igår kväll. Ett av programmen på TV var inspelat under våren och man visade vackra naturbilder. I ett annat program återvände tranorna. Tranorna som inte riktigt har hunnit flytta ännu. Jag sansade mig snabbt och insåg att jag måste skynda mig att njuta av hösten och vintern. Tänk när den första frosten kommer och det blir så där härligt kristallklart i luften. Och första snön. Som visserligen bjuder på halka men som gör världen ljus och vacker igen. Och mörkret i slutet av november - veckan innan adventsljusstakarna tänds. En sprakande brasa en kulen kväll. Ljuset som blir annorlunda redan första halvan av januari. Takdropp och talgoxar - sjutton också. Nu har jag för bråttom igen. Jag ska njuta av hösten nu.

Inga kommentarer: