torsdag 8 september 2011

Liksom Krafla fördunklar himlen

kan känslor fördunkla omdömet. Det mullrar djup i underjorden och man kan se små rökpuffar redan innan de Isländska vulkanerna får sina utbrott. Man hoppas och tror att det ska gå över. Det gjorde det ju förra gången. När utbrottet väl ägt rum hindrar askan och röken all aktivitet. Folk kör helt enkelt vilse. Så även när sinnena fördunklas av andra anledningar och det är svårt att tänka klart och vara rationell. Allt ska man inte låta passera och ibland måste man stå upp för sina ideal och det man tror på. Jag tror på ärlighet och att man lyder lagar och regler. Jag tror också på ömsesidighet - om du kliar min rygg kliar jag din. Jag tror att man behöver möta sig själv i dörren många, många gånger. Men aldrig svika sina ideal. Fast, läsarantalet på bloggen har ökat dramatiskt :)

Och - jag tror INTE på Kenny Jönsson och hans rödhåriga syster...

Inga kommentarer: