tisdag 23 mars 2010

En Leksing, Bergensare och en polygrip.


Vad är det för likhet dem emellan? Jo den stora käften som kan öppnas nästan hur mycket som helst! Jag vet egentligen inte hur det ska till att få igen truten på nå'n av oss :=)

I natt sov vi i Torsby, Björnidet eller vad hotellet heter. Åt god mat och knäckte en bärs. Tänkte ta en ouzo efter maten men det fanns inte. Fullständiga rättigheter stod det på dörren. Det betyder bara att de har RÄTT att sälja alkohol - inte att de gör det. Det fanns inte heller whiskey eller Pernod eller nåt annat gott. "Man dricker inte sån't i Torsby" sa gubben på hotellet. Här dricker man vodka och Red Bull, eller hemkört! En kille dricker konjak och Cola så det finns. (Ööörkk) Nå'n tjej dricker gin & tonic sa han. Det tar vi, sa vi enstämmigt! Då försvann han och var borta länge innan han kom tillbaka med två glas. Undrar om det var hembränt i dem? Nu har jag magknip och är hyperaktiv inför dagens match. Eftersom jag semester (ha ha ha ha) ska vi nog sticka in på "billigboden" (systemet) i Leksand och köpa nåt lugnande innan vi plockar upp Stiko Per. Jag tror jag svimmar...

Inga kommentarer: