fredag 12 november 2010

Helgens uppgift: IKEA

Ja, och så Byggmax då förstås. Måste få klart balkongen över ytterdörren så det inte faller nederbörd på katterna när de sitter där och skriker. Och på IKEA finns Sveriges billigaste multifunktionständklossar: värmeljus. Man kan bränna dem till hälften och sedan tända i spisen med dem om man vill. Eller ta ett helt nytt. Reklam får vi så det räcker och lite papper och ett värmeljus gör susen med motsträvig ved. Eller snabbvarianten - häll in lite tändvätska så säger det bara swosch - och sen kan man koka kaffe. Det är en enorm trivselfaktor på vedspiskokt kaffe. Ändå tittar vi på ett "nytt" hus utan vedspis! Det går nog det med. Vi får ha ett av våra gamla hus kvar när vedspissuget blir för stort.

Jag trodde att jag skulle få en sysslolös period fram till våren men så blir det inte. Jobbet pockar på uppmärksamhet varje dag men jag kan sköta en stor del av det var som helst. Behöver alltså inte vara på nå't kontor om jag inte vill. Märks det att jag har tråkigt? Babblar på om just ingenting. Väntar mest egentligen. På att Smeden ska vakna, att vi ska åka norrut, att vi ska få komma på husvisningarna på onsdag och på att kvalserien ska ta slut nå'n gång!
V Ä N T A är trååååååååååååkigt! Nu ska smeden upp!

Inga kommentarer: