lördag 13 november 2010

Hur kan jag ens tänka på att köpa ett hus utan vedspis?

Jag blir skrämd av mig själv ibland. Nu är huset som står högst upp på listan inte helt utan vedeldning. Det finns en öppen spis i vardagsrummet och i tvättstugan i källaren finns det faktiskt en vedspis! Vad den nu gör där. Så om skorstenen bara är OK kan man lätt peta in en gjutjärnskassett. Den förbrukar bara 20 kubik luft per jämför med den öppna spisen som suger i sig 500 kubik. Det blir nog bra bara vi får köpa huset. Och billigt förstås :) Annars har vi kvar bägge husen med vedspis i men då måste vi sluta åka så mycket fram och tillbaka. Det är så tråååååkigt att bara åka bil hela tiden.

Nu hostar Smeden i sovrummet och Stiko spelar Törneros på min telefon. Dags att fixa kaffe och smörgås till bästa Jocke som ska jaga älg idag! Hej så länge alla mina människor...

Inga kommentarer: