måndag 1 november 2010

Underbara november!

Har ni tänkt på att november är den enda månad då man kan säga att "nästa månad är det jul"! Det tänds några strimmor av ljus i en annars så mörk och trist tillvaro. Känn på orden "nästa månad är det jul". Tänk vad det innebär. Redan den här månaden är det första advent, det kommer att vara en hel del julmarknader (ja jag vet att det är tidigt men ska man pynta till första advent så får man skynda sig på) som trotsar mörkret och kylan. Och redan nu till helgen ska ljusen glimma på våra kyrkogårdar. Visst är november en underbar månad? Det är ju också den månad när den årliga Stikofesten äger rum. Nu sitter jag inte längre i styrelsen men enligt stadgar och avtal mellan Stiko Per Larsson och hans Stalkers äger festen rum "den sista lördagen i november som inte infaller i första adventshelgen". Det borde bli den 20 i år. Jag ser fram emot att bara vara gäst i år. Det har varit en väldig massa jobb och dessutom dyrt - men trevligt har vi haft eller hur? I år har Per lovat att själv arrangera så jösses så bra det ska bli. Jag menar - förra året fick vi pris som "sämsta rimmare" när vi sjöng en stump på Zlatanmelodin om "Ingen klär i mollskinn som han, Stiko ja det är Stiko. Masen som blev vandringsman, Stiko ja det är Stiko. Vi love you vi har dig kär - Superman Stiko Per"! I år blir det bättre - hoppas vi ses den 20 november...

1 kommentar:

mirageman sa...

Muhaj!
Av en händelse ramlade jag in här. Måste korrigera lite datum, det har blitt en förflyttelse till lördagen innan jul efter lite förvirring kring datum. Jag hade för mig att det var sista lördagen i nov som gällde, och själva födelsedagen hade således bokat in planer att sjunga på bröllop här i stan och sen fira i lyan med Bagarn som med fyller i dagarna där.

Så istället blir stikodagen i år en kombinerad julkonsert ( åh helga katt?? ) samt stikofir i Hedens Bystuga lördagen innan jul! Tjoho vad skoj!

Kram

Stikoman