torsdag 11 november 2010

STOPP! Du får inte läsa längre.

Du som klagar och bråkar och är missnöjd får inte läsa längre. Du som ringer runt och gnäller till alla utom till mig har inget här att göra. Jag talar gärna med dig om du är nykter! Det här är MIN blogg och DU behöver inte läsa den, eller hur?

Jag vill ändå klargöra en gång till att jag inte menar att såra eller att kränka någon. Så vet jag att "avsikten" inte har någon betydelse om någon ändå känner sig kränkt. Förlåt! Hör gärna av dig (nykter) så kan vi prata om saken. Ytterligare klargöranden kommer här:
  1. Jag hatar inte Moringar, AIKare eller några andra supportrar. I alla fall inte som grupp. Dock anser jag att, speciellt AIKs (förlåt Mia) supportrar beter sig illa i grupp och att det görs för lite från ledningen för att stävja detta. Jag har aldrig skanderat "vi hatar xxx" på en hockeymatch. "Vi älskar Leksand". Laget i mitt hjärta, Leksing tills jag dör...
  2. Jag hatar heller inte "Stökholmare","Fjollträskbor", "08-or" eller "99-or" som grupp.
    Jag vet faktiskt inte ens någon enskild person som jag hatar. Tycker synd om ja. Irriterar mig över ja. Norrtälje är ju en stad där befolkningen ökar med nästan 200 % på sommaren och det märks. De flesta som märks kommer från Huvudstadsområdet och det är sällan positivt. Ja, jag vet att jag är kategorisk men det är min blogg, eller hur? Sluta läs bara. De som märks visar lite respekt för att deras semester är vår vardag. De vill inte ha vägen rustad för de åker så sällan, de vill inte ha snöröjning för de åker bara på sommaren. De vill bara ha semester när de är i sin stuga.
  3. Jag hatar inte kvinnor/män eller barn. Kort sagt - jag hatar inte. Jo, förresten - fästingar!
  4. Jag avskyr när folk flinar och håller med om saker för att sedan agera på ett annat sätt. Men hatar gör jag inte. Jag tror att falska människor också gör så gott de kan och det ändå inte blir bättre.
Är det klart nu? Jag har ännu en gång bett om ursäkt om jag sårat något. Jag har klargjort att jag inte hatar. Och DU/NI får inte läsa det här...

Inga kommentarer: