onsdag 24 november 2010

Vardag i Leklandet!

Allting kan man leka med. Förutom de vanliga leksakerna kan man även leka med maten, på olika sätt. Alla har väl byggt vägar i potatismos? Eller dammar i en tallrik med havregrynsgröt? Vi har en god vän, Smeden och jag, som av princip inte äter "Lekmat". Fylld paprika är ett slående exempel på just lekmat. "Varför ska nå'n stå och pilla in maten i en paprika så att jag måste pilla ur den igen? Lekmat äter jag inte!"

Tråkigt att leka blir det först när någon eller några leker med andra människors vardag.Vi har tur som inte har ett arbete som tvingar oss oss ut idag, eller i morgon heller för den delen. Här kommer det med största sannolikhet inte att bli plogat innan snön är röjd på trottoarerna i villaområdena i Djursholm. Det är den standard som hålls här. Fy för den lede. Ja ja! Jag VET! Att det inte är alla Tokholmare som är såna men låt mig har den stereotypen kvar! Egoistiska, självupptagna och dryga. "Vår" Tokholmare har vid flera tillfällen hörts säga "Jag är i princip motståndare till allt som jag inte har en direkt fördel av". Nej, nu retar jag upp mig igen. Jag njuter av att jag inte behöver lämna gården här i Leklandet. Jag tar och kollar genom frysen få se vad vi ska äta till middag idag. Lekmat blir det inte :)

Inga kommentarer: