söndag 5 april 2009

Alla vet att nåt kommer att hända


Och strax innan det händer kommer ett rykte att vakna till liv. På nåt mystiskt vis föds det som mäskflugor ur ingenting. Det kommer att spridas från person till person och växa sig starkt och stort. Och bli så mäktigt att folk kommer att nicka och säga ”ja det stämmer nog med största sannolikhet”. Det kommer inte vara ensamt utan det första ryktet föder fler och fler. Något av dem kommer så småningom att bli helt snart och det kommer i eftertid att vara omöjligt att säga vad som hände först. Hände det något litet som startade ryktet eller var det ryktet som medförde att något hände? Vem vet, inte jag? Det jag vet är att dom redan är här och kommer att välla in över oss som en tsunami. Vi kommer att malas till grus för att fram mot hösten, i augusti eller så, kunna bygga ihop våra trasiga själar med hjälp av detta grus och det cement ett påskrivet kontrakt är. Det började redan med Bellemare vars agent glappade ur sig att han hade en elitserieklausul. Sen var det på gång! Enekvist skrev på, Jesper Ollas vägrade att svara på reporterns frågor i radion, Challe meddelade att han slutar med ålderns rätt. Och vad läser man då i sportbladet? Jo, ”en liten notis om att kärlek är svårt” – och att nån avdankad FBK spelare i samma ålder som Challe tror att LiF är intresserade av honom! VA? Fan ta alla rykten. Ge oss hypernovor och inte några tunga uppblåsta nebulosor. Oliver E-L har redan skrivit på. Nu vill jag ha en signatur till: Eddie Läck. Kära goda hockeyguden om du nu finns låt Eddie Läck skriva på NU. Jag orkar inte slicka några fler sår i mitt trasiga hockeyhjärta.

Inga kommentarer: