onsdag 22 april 2009

Saker som kan jävlas.


För det första vill jag säga att jag är tacksam att hon inte är blondin, min Ulla-Bella. Jag menar så klart på ett fördomsfullt sätt, inte hennes hårfärg. Då hade det nog varit ett enormt kaos. Tänk om blondinen före Bella varit kvar. Brr - jag ryser.
  1. Idag har vi kört punktering på bilen. Kostigen vi trafikerar här i Roslagen håller inte att köra på efter att den harvats (tokstollen som kör traktorn säger att han hyvlar men det är lögn). Vägkanten gav vika och en stor, vass sten som låg i "böösä ättä vägen" knäckte min MB original alufälg och däcket! Tänk om vår granne Svea Skog fick sköta vägen ändå. I stället för de imbecilla fiskmåsarna som tror att om man har majoritet på ett möte så gäller inte svensk lag... H G M S (vilket betyder Herre Giv Mig Styrka). Håll med om att bilden är fiffig!
  2. Elias Granath! I sex år har vi tittat på hur hans skridskosnören gått upp. Nu har han (eller hans mamma?) äntligen lärt sig att knyta och den sjunde säsongen gick utan att han snubblande en enda gång på snörena. Vad gör han då??! Flyttar till Timrå. Måtte hans skridskosnören för evigt vara murkna. (och det säger jag dig Super Per Larsson - att Granath får ingen mat av MIG!).
  3. Jag har den här veckan "avslutat samarbetet" med två av mina anställda. Tur i otouren att de hade projektanställning. Tycker själv att jag är en snäll arbetsgivare som inte kräver allt för mycket och betalar bra. Men - ju mer lön de får - dess mindre arbetar dom...Tur att Bella och "vikarien" är bra annars hade jag fått fnatt idag.
  4. Jesper Ollas! Men det tror jag inte på. Västerås? Han måste väl ha nåt annat än gurkspad i huvudet? När både Enekvist och Hägglund nu skrivit på kan väl inte Jesper vara den som är ormen i vårt paradis?
  5. Mitt blodtryck som är helt för otroligt högt!!! Jag har inte TIIIID med sånt trams.
  6. Minnet! Den fantastiska killen som fixade mitt däck skulle få en Kap Farväl. Var hade jag den då? Hemma så klart. Det finns säkert en massa mer saker som kan jävlas men eftersom jag just i punkt sex listar minnet är jag kanske ursäktad om jag inte kommer på några fler just nu.

Inga kommentarer: